Kurczak na butelce z piwem

Moja mama przyniosła ten przepis(chociaż w sumie przepis to za dużo powiedziane, po prostu wskazówkę) kiedyś od jakieś koleżanki. Jakiś czas temu Mężczyzna rzucił stanowczym tonem „zrobimy kurczaka na puszce z piwem”. Lekkie sugestie, że może by to była jednak butelka i że zadzwonię po wskazówki do domu nie pomogły. Kurczak wyszedł mocno spieczony. Wskazówki z domu przyszły jednoznaczne. Ma być butelka i jej szyjka ma wychodzić górą kurczaka po to by piwo polewało kurczaka. Tak macie posadzić kurczaka na butelce i w takiej pozycji go wstawić do piekarnika. Zdecydowanie warto. Kurczak ma genialnie chrupiącą skórkę, jest soczysty i co dla niektórych jest szalenie istotne, skoro ma coś w sobie piwo to musi być dobre ;) Całym przygotowaniem kurczaka zajmował się Mężczyzna :)


Składniki:

  • kurczak
  • butelka piwa (500ml)
  • przyprawy (w naszym wypadku sól, pieprz, curry, rozmaryn, warto jednak wybrać swoje ulubione przyprawy)

Najlepiej dzień wcześniej natrzeć przyprawami kurczaka i wstawić na noc do lodówki. Następnie delikatnie na butelkę sadzamy kurczaka w sposób jaki widać na obrazku. Oczywiście butelka powinna być otwarta i bez naklejek. Butelkę stawiamy na blaszce wypełnionej odrobiną wody, tak ok. 1 cm. Kurczaka pieczemy w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 160 stopni.

Czas pieczenia zależy od wagi. Zasada jest prosta na 1 kg kurczaka 1 godzina pieczenia. Nasz kurczak ważył 2 kg i piekł się ok. 2 godzin.

19 thoughts on “Kurczak na butelce z piwem

  1. kurczak boski… kiedyś takiego jadłam, ale nie widziałam go zaraz po przyrządzeniu tylko na talerzu w porcjach… był pyszny, dokładnie taki jak piszesz.. aż się odważę, mam tylko pytanie, czy rodzaj piwa robi różnice? ciemne? jasne? mocne?
    dziękuje i pozdrawiam!

    • Podejrzewam, że pewną różnicę robi, jeszcze nie próbowałam z ciemnym. My robiliśmy z zwykłym jasnym piwem, chyba to Tyskie było. Ale podejrzewam, że z każdym będzie dobre :)
      Powodzenia :)

  2. Można też użyć piwa w puszce(tylko wcześniej 1/3 upijamy ;)) i po odpowiednim doprawieniu do piekarnika – serio wychodzi pychota ;)

    • Witaj Yasmeen,
      dziękuję za informację, przepis i zdjęcia są moje, na tym drugim blogu, ktoś po prostu skopiował mój post bez mojej wiedzy. Ale cieszę się bardzo, że podobają Ci się zdjęcia i przepisy.

  3. kurczak jak kurczak pyszny to prawda,ale co za kucharka jednym slowem wlascicielka najpiekniejszego usmiechu na swiecie ;-)

  4. A ja myślę z małzonką aby kupic piwo ciemniejsze i miodowe- powinno da to jeszcze posmak miodowy. Na dole w brytwanie pokrojone ziemniaczki z jabłami i cebulką. Zrobimy to jutro

    • Mati, ja muszę powiedzieć, że raczej zastanawiałam się nad podmienieniem piwa na wodę, bo posmaku piwa niespecjalnie czuję, a do tego często nawet połowa zostaje w butelce. Ale ziemniaczki z jabłkami i cebulką podobają mi się bardzo :)
      Jak wyszło?

Dodaj komentarz

