Chocolate chip muffins

Tego się obawiałam. Czekoladowe muffiny zawładnęły moim sercem, tzn. bardziej chyba żołądkiem. Przepis jak zwykle od ulubionej Dorotuś, a tam się pojawił od Nigelli. Muffinki są takie jak zawsze uważałam powinny być, pyszne, wilgotne i czekoladowe. Jedząc je jeszcze na ciepło czekolada jest półpłynna….

muffinki czekoladowe

Składniki na 12 muffinek:

  • 250 g mąki (ok 1,5 szkl.)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody
  • 2 łyżki kakao
  • 175 g cukru pudru (ja zrobiłam mieszankę z cukrów, które miałam na podorędziu – pudru, jasnego muscovado i jasnego brązowego)
  • 150 g drobinek czekoladowych (chocolate chips), (w moim wypadku była to posiekana gorzka czekolada)
  • 250 ml mleka
  • 90 ml oleju
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (tego również nie posiadam, dałam olejek migdałowy i odrobinę amaretto)

W jednym naczyniu wymieszać wszystkie suche składniki, w drugim mokre. Wlewamy mokre do suchych i wymieszać szybko, byle się składniki połączyły.

Nakładamy ciasto do formy do muffinek wysmarowanej tłuszczem i wysypanej kaszą manną. Wypełniamy gniazda na muffinki do ok. 2/3 wysokości i na wierzch każdej muffinki dorzucamy drobinki czekolady.

Pieczemy około 20 minut w temperaturze 200°C, do suchego patyczka, co jest trudne, bo ja co krok wpadałam na kawałek czekolady.

A tutaj możecie zobaczyć Nigellę w akcji🙂

Oryginał: Chocolate chip muffins

One thought on “Chocolate chip muffins

  1. Pingback: Czekoladowe muffiny z dżemem wiśniowym « Kuchennie

Skomentuj

