Czym się różni krupczatka od innej mąki?

MąkaZawsze mnie ten temat intrygował. Kiedyś musiałam się strasznie nabiegać, żeby kupić krupczatkę, a potem jak była okazało się, że całkiem niezłe ciasto z niej wyszło, tylko nigdy nie wiedziałam czym się na prawdę różnią mąki między sobą. Tu znajdziecie świetne i rozległe podsumowanie dotyczące mąk, na prawdę świetne – Mąka – jak to z nią jest?. Poniżej moje podsumowanie.

W teorii:

  • mąka tortowa, nadaje jak się najlepiej do biszkoptów, ciast ucieranych i drożdżowych oraz keksów
  • krupczatka, do wypieku lekkich i kruchych ciast
  • mąkę poznańską, do ciast kluskowych, pierogowych, na pizzę, a także do zasmażek i sosów
  • mąkę luksusową, do ciast drożdżowych i smażonych
  • mąkę wrocławską, do ciast drożdżowych, francuskich, półfrancuskich, naleśników oraz zup i sosów

Jednak w praktyce jak pomiędzy mąkami jest tak niewielka różnica, że nie należy się nią specjalnie przejmować, którą kupić. Główna różnica jest widoczna gołym okiem mąka tortowa jest najbielsza i najdrobniej zmielona, krupczatka ma ciemniejszy kolor i widać delikatne grudki.

3 thoughts on “Czym się różni krupczatka od innej mąki?

    • Ja jak zrobiłam z niej biszkopt to jak go przeciełam i założyłam masę potem galaretke i na góre drógą część biszkoptu to okazało się że się pokruszył:\😦

Skomentuj

