Pierwsze muffiny – owsiane z miodem

Jestem wielką miłośniczką przepisów Dorotuś z Moje wypieki, dlatego też wybrałam jeden z przepisów z jej kolekcji. Postanowiłam na razie nie szaleć z czekoladowymi (za łatwo byłoby się uzależnić ;)) i wybrałam coś co powinno być zdrowe muffiny owsiane z miodem.

Wyszły dobre, mocno cynamonowe, lekko wilgotne. Płatków owsianych nie czuć zbyt mocno. W sumie niezłe. Sprawdziłam na znajomych, zażaleń nie było, ale mam wrażenie, że to nie będą moje muffiny nr 1.


Składniki na 12 muffin:

  • 250 g mąki (ok 1,5 szkl.)
  • 85 g płatków owsianych (2/3 szkl.)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki cynamonu
  • pół łyżeczki soli
  • 85 g rodzynek
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 200 ml mleka
  • 75 ml oleju
  • 40 g jasnego cukru muscovado
  • 5 łyżek miodu (u Dorotuś jest płynny, ale ja miałam tylko zwykły)

Wymieszać suche składniki w jednym naczyniu tj. mąkę, płatki, proszek do pieczenia, cynamon, cukier, sól i rodzynki.

W drugim składniki mokre –  jajko, olej, mleko i miód.Po czym połączyć zawartości obu misek i wymieszać (tak z grubsza). Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, nałożyć do nich ciasto.

Piec w temperaturze 200ºC przez około 20 minut do suchego patyczka.
Oryginał: Muffiny owsiane z miodem

Skomentuj

