Wytrawne muffiny z oliwkami i serem pleśniowy

Przepis z blogu Bea w kuchni. Uwielbiam sery pleśniowe, a że wybierałam się w długą podróż pociągiem wydawały się idealnym rozwiązaniem na przerwanie passy słodkich muffinek. Mężczyzna był bardzo zadowolony z efektu, dla mnie były trochę za suche, ale ja nigdy miłośniczką muffinek na wytrawnie raczej nie zostanę.

Przepis na 10 muffinek

  • 100 g sera pleśniowego z niebieską pleśnią
  • 100 g miękkiego masła
  • 3 jajka
  • 130 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 40 g zielonych oliwek (u mnie ‘faszerowane’ papryką)
  • szczypta soli, pieprz

Pokroić ser w kostkę, można odstawić na trochę, żeby zmiękł. Rozetrzeć widelcem ser z masłem na gładką masę. Wbić jajka i dobrze wymieszać. Dodawać stopniowo mąkę i proszek do pieczenia oraz lekko zmiksowane oliwki, doprawić do smaku (ser może być słony, więc z przyprawianiem należy uważać) i dobrze wymieszać. W moim przypadku ciasto wyszło bardzo gęste, bałam się, że mogę mieć problemy z nakładaniem do formy i trochę obawiałam się, że będą za ciężkie przez masło jak sugerowała Bea, w lodówce brakowało śmietany, więc dodałam trochę mleka, dla poprawienia konsystencji.

Piec w temperaturze 200°C ok. 20-25 minut

Oryginał: Bea w kuchni

2 thoughts on “Wytrawne muffiny z oliwkami i serem pleśniowy

  1. Milo mi bardzo, ze mialas ochote wyprobowac ten przepis🙂 Dobrze, ze choc Twojemu mezczyznie posmakowaly😉 I masz racje, chyba faktycznie mogly by byc troszke wilgotniejsze… Teraz czesto pieke tez z innego przepisu😉

    Pozdrawiam serdecznie!

Skomentuj

