Ciasteczka imbirowe w cukrowej otoczce

To mój pierwszy przepis z przepisów wynalezionych na blogach po angielsku. Jak zobaczyłam tą cukrową otoczkę to wiedziałam, że muszę je wypróbować. Jak ocenił Mężczyzna cukrowa otoczka daje fajne chrupiące wrażenie, a tuż za nią pojawia się pikantny smak. Ciasteczka są dość mocno pikantne, idealne na zimowe wieczory. Jak zwykle miałam pewne braki w składnikach, ale i bez tego ciasteczka wychodzą rewelacyjne.

  • 90 g brązowego cukru turbinado (brązowy gruboziarnisty)
  • 170 g gorzkiej czekolady
  • 245 g mąki razowej (ja dałam zwykłą)
  • 1 łyżeczkę sody
  • 4 1/2 łyżeczki imbiru w proszku
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej gruboziarnistej (ja dałam zwykłą sól)
  • 113 g masła
  • 60 ml melasy (ja dałam miód)
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 1 1/2 łyżeczki startego świeżego, obranego imbiru
  • 1 jajko ubite

Cukier turbinado wsyp do miseczki i odstaw do czasu formowania ciastek.

Czekoladę pokrój na małe kawałki, praktycznie na drobne wiórki.

Do miski wrzuć mąką, sodę, imbir w proszku i sól.

Na patelni, lub w garnku rozpuść masło. Zdejmij masło z ognia, dodaj melasę ( lub miód), cukier trzcinowy i świeży imbir. Mieszanka powinna być ciepła, ale nie gorąca. Dodaj do niej ubite jajko i wlej do wymieszanych suchych składników. Wymieszaj aż się połączą. Dodaj czekoladę, wymieszaj.

Formuj z ciasta małe kulki, następnie obtaczaj je w przygotowanym cukrze. Układając na blasze lekko je rozpłaszczaj.

Ciastka pieczemy w 180 stopniach ok. 10 minut. Powinny lekko ściemnieć.

Przepis jest propozycją w zabawie Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 2009 organizowanej przez Olgę Smile prowadzącą bloga kulinarnego SmakImprezy.pl.
Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 01.XII.2009 - 05.I.2010

One thought on “Ciasteczka imbirowe w cukrowej otoczce

  1. Pingback: Cukier – muscovado, turbinado, demerara, itd. « Kuchennie

Skomentuj

