Sernik z ziemniakami

Kolejny z przepisów Dorotuś, u której serników dostatek. Wybrałam ten, o którym napisała, że jest najwilgotniejszy i faktycznie taki jest. Bardzo dobry, klasyczny sernik. Moja mama, miłośniczka serników była bardzo zadowolona. Sernik łatwy do zrobienia, chociaż trochę go zamieszałam, gdyż robiłam podwójną porcję i oczywiście w pierwszym odruchu wrzucałam za małą ilość składników, ale ciasto wyszło i wbrew ostrzeżeniom nawet nie opadło.

Składniki:

  • 75 dag twarogu tłustego lub półtłustego zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 30 dag ugotowanych zmielonych bądź przeciśniętych przez praskę ziemniaków (najlepiej ugotowanych 1, 2 dni wcześniej)
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • ekstrakt pomarańczowy do smaku (u mnie zwykły aromat, nie udało mi się zrobić ekstraktu)
  • kandyzowana skórka pomarańczowa do smaku (u mnie doszły jeszcze płatki migdałów)

Białka oddzielić od żółtek. Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać masło, utrzeć. Dodać zmielony ser i ziemniaki, ekstrakt pomarańczowy i utrzeć na gładką masę.

Białka ubić na sztywną masę, dodać do masy serowej razem ze skórką pomarańczy, wymieszać.

Całość przelać do wyłożonej papierem tortownicy o średnicy 23 cm.

Piec w temperaturze 175ºC przez około 60 minut. Wystudzić, najlepszy od drugiego dnia po upieczeniu.

Oryginał:Sernik z ziemniakami

Skomentuj

