Sałatka z kukurydzą i fasolką

W szaleństwie wyszukiwania nowych blogów wczoraj trafiłam na banalny przepis na sałatkę z kukurydzą i fasolką na blogu Natalie’s Killer Cuisine. Wszystkie przepisy na moje ulubione sałatki zawierają zazwyczaj zawierają majonez, a że mamy zimę i sadełko rośnie i tak bez problemu więc sałatka bez majonezu, która jest smaczna bardzo mnie ucieszyła. Sałatkę stanowi świetną bazę do modyfikacji, można dodać do niej tuńczyka, grzybki marynowane, albo cokolwiek co nam wpadnie w oko w lodówce.Przepis jest niewielką modyfikacją oryginalnego.

1 puszka odsączonej czerwonej fasolki
1 puszka odsączonej kukurydzy
1/2 czerwonej cebuli drobno pokrojonej
1/2 zielonej papryki
sok z jednej limonki lub cytryny
1/2 pęczka posiekanej pietruszki
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka zmielonego czarnego pieprzu
1/2 łyżeczki chili (można dać mniej i tak wychodzi pikantne)

Wrzucić fasolę i kukurydzę do miski, dodać posiekaną cebulę, paprykę i pietruszkę (ja cebulę i paprykę posiekałam w malakserze, szybko i bez płaczu).  Dodaj oliwę, sok i przyprawy, zamieszaj i wstaw do lodówki przynajmniej na 3 godziny.

Oryginalny przepis: Sałatka z kukurydzą i fasolką.

Skomentuj

