Muffiny czekoladowe z wiśniami

Miałam ochotę na coś z czekoladą, wybór padł na muffiny z wiśniami, gdyż posiadam całkiem spory zapas wiśni w alkoholu przywiezionych z domu. Moje muffiny nie wyszły mocno wilgotne, ale są dobre. Z wiśni nie wyparował alkohol, są mocno czekoladowe, a przez minimalne zmniejszenie ilości cukru sprawiają wrażenie nietuczących😉 Moimi ulubionymi muffinkami pozostają Przepis pochodzi z zasobów Dorotuś. Ciasto wyszło bardzo gęste, więc dodałam więcej niż 2 łyżki maślanki, pewnie coś koło 4, a i tak miałam problemy z przełożeniem je do blachy. Wyszło mi 18 muffinek.

Składniki na 18 muffinek:

  • 3/4 szklanka wiśni z alkoholu, odpestkowanych (lub dowolnych wiśni)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki kakao
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru
  • 100 g gorzkiej, posiekanej czekolady
  • 125 g masła, roztopionego i ochłodzonego
  • pół szklanki maślanki lub jogurtu naturalnego (dodawałam maślanki póki ciasto nie nabrało sensownej konsystencji)
  • 2 jajka, roztrzepane.

W jednym naczyniu mieszamy składniki suche, w drugim mokre. Mokre wlewamy do suchych, dodajemy wiśnie, mieszamy do połączenia się składników (ciasto będzie  bardzo gęste).

Blachę do muffinek smarujemy tłuszczem, posypujemy kaszą manną i wypełniamy gniazda ciastem do 3/4 wysokości.

Pieczemy około 25 minut (do tzw. suchego patyczka) w temperaturze 200ºC.

Oryginał: Muffiny mocno czekoladowe z wiśniami – Dorotuś

Skomentuj

