Granola, czyli musli podpiekane

To moja druga granola. Pierwszą upiekłam dokładnie z przepisem Dorotuś. Wyszła przepyszna,  słodka, że nie mogłam się od niej oderwać i było jej zdecydowanie za mało. Tym razem postanowiłam dodać więcej różnorodnych bakalii i mniej miodu. Przejrzałam parę przepisów na granolę i jest kolejna porcja domowej granoli. Podejrzewam, że w następnej wersji będę próbować znaleźć idealną kombinację bakalii. Każdy kto nigdy nie próbował domowej granoli będzie zachwycony.

Składniki:

  • 500 g płatków owsianych
  • 100 g orzechów, u mnie to była mieszanka włoskich i laskowych
  • 60 g pestek z dyni
  • 60 g słoneczniku
  • 70 g migdałów
  • 120 g sezamu
  • 2 starte jabłka lub 80 ml soku jabłkowego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 1 łyżeczka soli
  • 4 łyżeczki oliwy z oliwek (jeśli dajecie sok jabłkowy, lub jabłka są soczyste wystarczą 2 łyżeczki oliwy)
  • 4 1/2 łyżeczki miodu
  • 250 g rodzynek

Wrzucamy wszystko poza rodzynkami do miski i mieszkamy, następnie wykładamy na blachę i wstawiamy do rozgrzanego do temperatury 170 stopni piekarnika na ok. 30-35 min, potem zmniejszamy temperaturę do 145 stopni i podpiekamy jeszcze z 10 min. Podczas pieczenia mieszamy od czasu do czasu.

Po wystudzeniu mieszamy z rodzynkami i wsypujemy do szczelnie zamykanego pojemnika. Z powyższych składników wychodzi 1,4 kg granoli🙂

3 thoughts on “Granola, czyli musli podpiekane

  1. Pingback: Muffinki z granolą « Kuchennie

  2. Witam,
    Ja również robie granolę i zakochałam sie w niej tak, że nie wyobrażam sobie innego śniadanka. Oczywiście zaczęłam od Dorotus ale modyfikuje swój przepis cały czas i każda granola jest inna. U mnie najwięcej jest orzechów, miodu mniej, pestek z dyni jeszcze nie próbowałam. Pozdrawiam
    Asia

Skomentuj

