Naleśniki

Kiedyś mi się wydawało, że naleśniki to strasznie dużo roboty, jednak ostatnio dochodzę do wniosku, że to dosyć szybkie i dające dużo możliwości danie. Miałam wypróbować naleśniki p. Roux zachwalane przez Dorotuś, jednak nie udało mi się dostać kremówki. Dlatego nie pozostało mi nic innego jak wypróbować drugi przepis na naleśniki z zasobów bloga Moje wypieki. Naleśniki wyszły cieniutkie i wyszło mi ich więcej. W sumie prawie każdy naleśnik zjadłam trochę w innej kombinacji, podstawowe nadzienie było z sera białego na słodko (ulubione nadzienie mojej mamy) i tu nauczka – nie kupować chudego twarogu, jako dodatek miały być brzoskwinie, następnego dnia była też śmietana z cukrem, kilka naleśników jednak zjadłam z zmiksowanymi brzoskwiniami z puszki, a kilka po prostu na sucho.

Składniki na 8-12 sztuk:

  • 100 g mąki pszennej (ja dałam pszenną pełnoziarnistą)
  • 2 jajka
  • 300 ml mleka
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego
  • szczypta soli

Wszystkie składniki dokładnie miksuje. Ciasto możemy odstawić na 30 minut, choć nie jest to konieczne. Smażymy na lekko naoliwionej patelni z obu stron, do złotego koloru, przewracając po około 30 sekundach.

Skomentuj

