Makaron ze szpinakiem

Ostatnimi czasy szukam pomysłów na szybkie obiady. Dość długo nie gotowałam w tygodniu, bo jedzenie na stołówce było niezłe. Nie wiem czy to jedzenie się popsuło czy ja bardziej wybrzydzam – koniec końców zaczęłam gotować obiady. Staram się jednak by ich czas przygotowania zamknął się w max. pół godziny. Dzisiaj makaron ze szpinakiem. Klasyczne proste danie. Robiłam je wielokrotnie . Zazwyczaj daję do niego tylko śmietanę, ale przeglądając różne przepisy postanowiłam co się stanie jeśli dodam – serek Philadelphia. Miała być ricotta, ale w sklepie jej nie było, więc wyszło klasycznie. Diametralnych zmian w smaku nie wyczułam. Osobiście uwielbiam zapach czosnku wymieszanego ze szpinakiem. Proste i szybkie to danie. Można dodać też pokrojoną pierś z kurczaka, jeśli ktoś ma ochotę na mięso. Wzorowałam się najbardziej na przepisie Jamiego Olivera.

Składniki:

  • 450 g szpinaku mrożonego
  • 1 serek Philadelphia
  • 150 ml śmietany
  • łyżka masła
  • olej
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Gotujemy makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu. Odcedzamy.
Na patelnię dajemy odrobinę oleju i łyżkę masła. Wrzucamy posiekany czosnek. Dodajemy mrożony szpinak. Mieszamy aż się rozpuści. Dodajemy śmietanę i serek. Mieszamy. Przyprawiamy do smaku. Wrzucamy do garnka makaron i sos mieszamy. Gotowe🙂

2 thoughts on “Makaron ze szpinakiem

Skomentuj

