Kruche ciastka z lemon curd (lemon dimples)

Do kompletu z lemon curdem są ciasteczka. Zwykłe kruche ciasteczka wypełnione cytrynowym kremem. Przepis od Dorotuś. Nie zdążyłam sobie wyrobić na ich temat zdania, bo bardzo szybko znikły, to chyba musi o nich dobrze świadczyć.

ciasteczka z lemon curd

Składniki na 40 dość dużych ciastek:

  • 180 g miękkiego masła
  • pół szklanki cukru pudru
  • 1/4 szklanki drobnego cukru królewskiego do wypieków (można dać ze 2 łyżki mniej, ciastka wychodzą dość słodkie)
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka lemon curd

Masło ucieramy mikserem do białości. Dodajemy cukry i dalej miksujemy. Miksując dodajemy jajko, skórkę i sok z cytryny i wanilię.

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy do masy maślanej. Miksujemy.

Gotowe ciasto owijamy w folię spożywczą, schłodzamy przez godzinę w lodówce. Lemon curd nałożyć do rękawa cukierniczego (można również nakładać go łyżeczką) –  ja używałam małej plastikowej szprycy.

Przygotowujemy blachę, pokryć ją papierem do pieczenia.  Ze schłodzonego ciasta robimy nieduże kulki (tak ok. 13 g), układamy na blaszce w odstępach (urosną). Każde ciastko lekko spłaszczamy i robimy w nim głębokie i szerokie wgłębienie (niemal do samej blachy; inaczej ciasto urośnie a lemon curd wypłynie z ciastka; ja robiłam w  mniejszych ciastka rączką od wyciskacza do czosnku, w większych najmniejszą nakrętką jaką znalazłam). Wypełniamy lemon curd (około 1 łyżeczki na 1 ciastko).
Pieczemy w temperaturze 180ºC przez około 15 minut. Studzimy na kratce.

ciasteczka z lemon curd

14 thoughts on “Kruche ciastka z lemon curd (lemon dimples)

  1. wygląda niesamowicie pysznie! to będzie mój kolejny wypiek po cieście kajmakowym :)) tylko … zepsuł mi się mikser:/

  2. @Netka, tak jak pisze Stapelia mikser niepotrzebny, da się zagnieść ręcznie, tak samo ciasto kruche pod masę kajmakową

    @Stapelia, koło nas Kaufland do 24, a Żabki zazwyczaj do 23, może dasz jeszcze radę🙂

    • A w sumie jak to pisałam to tylko strzelałam w sklepy, które są niedaleko mnie i są długo otwarte. Ale faktycznie kiedyś Tomek mi pokazywał gdzie mieszkasz🙂

Skomentuj

