Chleb z płatkami owsianymi i sezamem

Jeden z zwykłych, codziennych chlebów. Znalazłam go na blogu Moje ekspresje kulinarne. Bardzo lubię chleby z dodatkiem płatków owsianych. Chleb się bardzo łatwo i bardzo szybko robi. Zrobiłam 2 bochenki, na drugi zabrakło mi sezamu do posypania więc posypałam słonecznikiem.

chleb z platkami owsianymi

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki żytniej
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 4-5 łyżek mleka
  • 2 łyżki sezamu + 3 na posypanie
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki suszonych drożdży (ja dałam 14g świeżych)
  • 2/3 szklanki płatków owsianych

Wodę mieszamy z mlekiem, dodajemy drożdże i miód, mieszamy. Następnie wsypujemy płatki i pozostawiamy na 15 minut.

Mąki przesiewamy do dużej miski, dodajemy sól, sezam, oliwę  i namoczone płatki owsiane. Ciasto wyrabiamy, w razie potrzeby dodajemy odrobinę więcej mleka. Wyrabiamy około 5 minut, ma być jednolite i lekko lepkie. Miskę przykrywamy i odstawiamy na 1h i 45 minut w ciepłe miejsce.

Następnie wyjmujemy, formujemy podłużny bochenek i wkładamy do natłuszczonej keksówki.

Kolejny raz zostawiamy do wyrośnięcia na 35 -40 minut. Przed włożeniem do piekarnika, wierzch smarujemy rozbełtanym jajkiem i posypujemy sezamem. Pieczemy przez około 38 minut w 195 °C.

13 thoughts on “Chleb z płatkami owsianymi i sezamem

    • Uuuu to nie dobrze. Mój nie był mokry, owszem trochę klapnął po nacięciu w foremce, ale nie było najgorzej. Ktoś w komentarzach u Gosi też pisał, że wyszedł wilgotny, to pewnie kwestia mąki, ale dobrze, że jest smaczny🙂

Skomentuj

