Chlebek bananowy

Definitywnie byłam w nastroju na upieczenie czegoś, definitywnie czegoś słodkiego, ale nie za słodkiego i najlepiej, żeby nie miało w ogóle kalorii. No cóż, aż tak idealnego przepisu nie udało mi się znaleźć, ale ten jest całkiem niezły. Kolejny z serii bananowych. Chlebek jest delikatnie słodki, ale nie bardzo. Dobrze pasuje do niego odrobina dżemu. Płatki owsiane sprawiają, że człowiek od razu czuje, że się odżywia zdrowo😉 To pierwszy chlebek bananowy jaki zrobiłam w życiu, więc ciężko mi porównywać. Jak dla mnie idealny na okazję, gdy potrzebujecie mieć pod ręką coś słodkiego, albo macie ochotę na słodkie śniadanie. Od siebie mogę dodać, że świetnie pasuje do kufla ciemnego piwa😉

Przepis znalazłam na blogu Joy the Baker. Przy okazji poleca ona, przygotowanie chlebka, pokrojenie go na porcje, zamrożenie i gdy tylko zapragniecie chlebka, wyciągacie kromkę z zamrażarki albo rozmrażacie w mikrofalówce, albo cierpliwe czekacie, ale do drugiego śniadania powinna się rozmrozić😉

A co to w ogóle jest?  – Chlebek bananowy (banana bread) – ciasto nie mające swojego odpowiednika w polskich przepisach. Jest z serii szybkich ciast, czyli takich do których dodaje się proszek do pieczenia czy sodę oczyszczoną. Bardzo popularny w USA. Dla mnie to taki odpowiednik śniadaniowych muffin, w sumie słodkie, ale tak nie do końca. Nadaje się na śniadanie z odrobiną dżemu, ale do kawy będzie też idealne.

chlebek bananowy (banana bread)

Składniki

  • 1 1/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 cynamonu
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 3 łyżeczki oleju
  • 1 jajko (roztrzepane)
  • 2 białka (roztrzepane)
  • 3 duże banany (rozgniecione)

Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 180°C. Keksówkę smarujemy tłuszczem i obsypujemy kaszą manną.

W dużej misce mieszamy suche składniki – mąkę, cukier, sól, sodę, proszek, cynamon i płatki owsiane.

W drugiej misce rozgniatamy banany widelcem. Dodajemy oliwę i całe jajko. Mieszamy razem. Dodajemy mokre składniki do suchych i mieszamy. Ciasto jest dosyć gęste.

Ubijamy białka na sztywno. Dodajemy do ciasta po łyżce, za każdym razem mieszamy.

Przekładamy ciasto do keksówki. Pieczemy ok. 45-50 minut.

chlebek bananowy (banana bread)

10 thoughts on “Chlebek bananowy

  1. Chlebek bananowy jest już dłuugo na liście ” do zrobienia”. Za to robiła go koleżanka, która z pieczeniem jest na bakier i podobno pyszny wyszedł. Więc to chyba ciasto i szybkie i takie, co to zawsze wychodzi. :]

  2. Podczas czytania o Twoim chlebku czułam ten wspaniały zapach i smak. Uwielbiam bananowce, mam w repertuarze podobny przepis i często go robię.
    pozdrawiam

  3. Wypróbowałam wiele przepisów na chlebek bananowy, ale ten według mnie ten jest najlepszy. Pozdrawiam Agnieszka

Skomentuj

