Lemoniada z chmurką

To jedna z bardziej uroczych nazw jakie słyszałam. Tak, więc rozumiecie, że musiałam ją zrobić. Kiedy świeci słońce zdecydowanie mam ochotę na lemoniadę, co prawda słońce jeszcze trochę kaprysi, ale najważniejsze, że jest. Przepis pochodzi z książki „Nigella ekspresowo” i definitywnie nie potrzebuje dużo czasu. Nigela pisze, że czasem dodaje jeszcze trochę malin, wtedy lemoniada zrobi się różowa. Ja jeszcze nie miałam okazji, ale jak tylko się jakaś natrafi to spróbuję. Mmmm różowa lemoniada…

lemoniada

Składniki

  • 1 litr wody gazowanej lub niegazowanej
  • 2 całe cytryny (umyte dokładnie, pokrojone na ósemki)
  • 4 łyżki cukru (generalnie do smaku)
  • kostki lodu

Do blendera wkładamy (na dwa razy) cytryny, zasypujemy cukrem, zalewamy wodą i miksujemy aż z cytryn zrobi się puree. Przecedzamy lemoniadę przez sitko do dzbanka i podajemy z kostkami lodu.

9 thoughts on “Lemoniada z chmurką

  1. Lemoniada to napój mojego dzieciństwa i napój narodowy w Rumunii. Nigdy nie przyrządzałam jej tak jak Ty, miksując całe cytryny. Z chęcią wypróbuję.

Skomentuj

