Muffinki bananowe

Mężczyzna marudził za muffinkami bananowymi. Jako, że staram się ostatnio ograniczyć ilość czekolady, szukałam jakiegoś prostego, radosnego przepisu. Znalazłam go u Arabeski. Muffinki są proste do zrobienia (jak to muffinki), wilgotne od bananów, ślicznie pachnące, idealne na piknik. Generalnie muffinki mają wszystko to co, za co je kochamy😉

My zaraz zabieramy je na wycieczkę rowerową. Jako lama rowerowa jestem właśnie przyuczana do jeżdżenia na rowerze, powoli zaczynam być szybsza od dziadków o lasce i przestaję schodzić z roweru przy każdym krawężniku, w każdym razie podobno jest coraz lepiej. Ale żeby nie było kartę rowerową mam😉

Jedyną modyfikacje w przepisie to było dodanie mąki pszennej pełnoziarnistej zamiast zwykłej pszennej i dodanie brązowego cukru zamiast zwykłego.

Składniki na 12 muffin:

  • 1¾ szkl. mąki
  • 3/4 szkl. cukru
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 szkl. jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 2/3 szkl. oleju
  • 2 duże banany (rozgniecione widelcem)

Wszystkie suche składniki (mąka, cukier, proszek do pieczenia, soda i sól) przesiać do miski. W drugiej misce wymieszać mokre składniki (jogurt, jajko, olej i rozgniecione banany) , wsypać zawartość pierwszej miski i jeszcze raz krótko wymieszać łyżką. Nakładać do foremek muffinkowych i piec 20 – 25 minut (do suchego patyczka) w temp. 180 st.C.

11 thoughts on “Muffinki bananowe

  1. Wyszły mi bez-na-dziej-nie!!! W ogóle nie wyrosły,nawet do połowy foremki;/ A robiłam idealnie według przepisu(to ja nie wiem… )

  2. próbowałam już kilka rodzajów muffinek i te są najlepsze. Wilgotne i smaczne. Z całą pewnością można polecić osobom, które nie lubią suchych babeczek.

Skomentuj

