Pieczarkowe gniazdka

Czasami człowiek, by coś zjadł, ale nie wie co. Czasami przychodzą goście, którzy wybierali się od dawna na bardzo zaległą parapetówkę. Zazwyczaj gotuję „po produkcie” tzn. mam ochotę na coś, potem szukam przepisu na resztę. A tu nic. Do tego miałam lenia. Dużego lenia.

I nagle mnie oświeciło. Ciasto francuskie na wytrawnie! Przepis znalazłam w Kuchni Agaty. Trochę go zmodyfikowałam. Chciałam przebiegle uformować lekko wystające płatki z ciasta. Kiedyś widziałam u kogoś muffinki w ręcznie robionych papilotkach z papieru do pieczenia. Wyszły urocze kwiatki. Moj efekt nie był tak idealny.  Zdecydowanie polecam zaopatrzyć się w przynajmniej podwójną porcję ciasta francuskiego. Pieczarki przygotowałam w sposób klasyczny jak zazwyczaj robię sos, tylko za sugestią Agaty dałam jeszcze tymianek.

A jaki był efekt? Jeśli Mężczyzna Przyjaciółki, który po naszym spotkaniu wybrał się jeszcze na wieczór kawalerski, po czym po przebudzeniu się rano, kiedy był trochę jeszcze „zmęczony” stwierdza, że to coś z pieczarkami było dobre, to najwyraźniej jest dobre🙂

Składniki (na 12-16 porcji):

  • 6 dużych pieczarek
  • 5 łyżek śmietany
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
  • 1 mała cebulka
  • olej do smażenia
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • sól, pieprz

Przygotowanie:
Z ciasta francuskiego wyciąć (szklanką) 12 kółek, nieco większych niż średnica 1 foremki na muffinki. I to jest chyba lepsze rozwiązanie. Ja pocięłam ciasto na kwadraty, ale miałam problem z dobraniem odpowiedniej wielkości, żeby uformować wymarzone przeze mnie kwiatki.

Do każdego zagłębienia foremki włożyć po jednym tak wyciętym okręgu (nie trzeba dodatkowo natłuszczać formy). Zdecydowanie nie powinno się. Mimo, że piekłam w foremkach, które lubią trzymać mocno muffiny to ciasto francuskie jest bardzo tłuste i nie było problemu.

Cebulę kroimy drobno. Podsmażamy na patelni. Pieczarki kroimy w plasterki i wrzucamy do cebuli i smażymy. Dodajemy śmietanę, sól, pieprz i tymianek, mieszamy i zdejmujemy patelnię z ognia

Do każdej foremki wyłożonej ciastem wkładamy łyżkę nadzienia. Wstawiamy do nagrzanego do 200 oC piekarnika i piec do momentu, gdy ciasto lekko zbrązowieje (ok. 15 min). Podawać letnie lub zimne.

4 thoughts on “Pieczarkowe gniazdka

  1. Ślicznie je zrobiłaś. U mnie jest grzybowo-pieczarkowo, gdy synek wyjeżdża. Muszę trochę poczekać, bo właśnie wrócił.

Skomentuj

