O niegotowaniu i zbieraniu przepisów

No dobrze powiem wprost – mam lenia. I to nie takiego lenia małego, niegroźnego tylko LENIA.

Najpierw wymówką była jazda do pracy na rowerze. Ten z koszyczkiem jest mój. Koszyczek jest boski. Uwielbiam go.

Wracałam z pracy i o 22 szłam spać. Gotował Mężczyzna.

Drugą wymówką stał się Mundial. Postanowiłam dać się porwać zbiorowemu szaleństwu. Obstawiam mecze na aplikacji Facebookowej, oglądam mecze i mam własną opinię na temat drużyn. Ale spokojnie wciąż jestem w stanie rzetelnie też ocenić, która drużyna jest przystojniejsza.

Z innych wymówek należy wymienić plagi takie jak internet, który nie zawsze chce współpracować, słońce, życie kulturalne z okazji wakacji i parę takich. Na którymś komputerze (wciąż nie sprawdziłam na którym) czeka tarta z fetą. Dobór składników zgodnie z zachcianką wewnętrzną. Smak – wyśmienity. Wczoraj upiekłam tartę z serem i cukinią i była wyśmienita. Przepis na innym cieście kruchym, z innymi serami wg przepisu Liski. Wyśmienity, genialny, pyszny. Jak widać ostatnio zapominam, że nie byłam zwolenniczką tart. Cóż z tego skoro danie nieobfotografowane, nie zapisane. Może jednak się uda, została cukinia i na jutrzejszy obiad też będzie tarta.

O zapamiętywaniu przepisów

W ramach porad praktycznych chciałam jednak podzielić się tym jak segreguję przepisy znalezione w sieci. A nóż widelec komuś się przyda.

Korzystam z serwisu Delicious.com. Jest to serwis do zapamiętywania adresów internetowych. Zamiast posiadać tylko i wyłącznie zakładki na jednym komputerze dodając jakąś stronę do ulubionych zapisuje się ona w tym serwisie. Jest sporo takich serwisów, ale z tego dawno temu zaczęłam korzystać i teraz po prostu nie chce mi się zmieniać.

Po założeniu konta w tymże serwisie ściągamy sobie rozszerzenie do naszej przeglądarki. Tutaj znajdziecie linki do nich – sekcja Browser buttons. Jak dotąd najbardziej zadowolona byłam z działania pod Firefoxem. Dzięki rozszerzeniu dostaniecie w przeglądarce guzik „tag”, „sidebar” i „delicious”.
Tag służy do zapamiętywania adresów. (Tu zaczyna się magia). Jeśli właśnie przeglądacie przepis, który chcecie zapamiętać, klikacie w guzik tag i wypelniacie pole tag, reszta title i url powinna sama się wypełnić, a w tagach dodajecie kategorie, których tyczy się przepis, u mnie czasem jest to typ dania, a czasem jego składniki. I tak tarta Liski trafiła do tagów – przepisy (bo mam też zapisane linki do różnych innych rzeczy), cukinia, ser, mozzarella, tarta i galette. Jeden tag to jedno słowo, tagi rozdzielamy spacjami.

A jak już się otagujemy i chcemy znaleźć tarty tylko z mozarellą? To wtedy możemy skorzystać z panelu delicious, który mamy w przeglądarce, bądź to na stronie. W obydwu wypadkach podajemy pierwszy tag, który nas interesuje (w tym wypadku tarta), następnie wybieramy następny tu –  mozzarella a na koniec dostajemy przepisy. U mnie wygląda to o tak http://delicious.com/damafa/tarta+mozzarella. Zawężać możemy w dowolną stronę, o dowolną ilość słów kluczowych. Dlatego uwielbiam ten system, bo mogę znaleźć wszystkie przepisy na ciastka z czekoladą, kawą i śmietaną, oczywiście pod warunkiem, że dobrze opisałam przepisy.

Jeśli nigdy nie korzystaliście z takiego narzędzia to co napisałam może być mało zrozumiałe, ale warto spróbować i chwilę się pobawić, być może ułatwi to wasze życie. W razie pytań służę odpowiedzią. Na delicious macie ładnie w skórcie opisane z obrazkami co jest do czego i powodzenia.

A tu znajdziecie moje zapamiętane przepisy.

4 thoughts on “O niegotowaniu i zbieraniu przepisów

  1. Rower super,aż chce się pojechać w siną dal…
    Czasem trzeba pielęgnować w sobie małego leniuszka dla higieny psychicznej.🙂

  2. Rowerem do pracy to wspaniały pomysł. A koszyk jest świetny. Martwi mnie tylko ten Twój późny powrót z pracy do domu.

  3. Ja niestety tutaj bym sie na jezdzenie rowerem do pracy nie zdecydowala, za duzo gorek jak dla mnie😉
    A taki koszyk to faktycznie swietna sprawa! W Danii naogladalam sie przeroznych, czesto bardzo specyficznych😉

    Pozdrawiam serdecznie! I zycze wiecej wolnego czasu🙂

Skomentuj

