Ciasteczka kawowe

Niskie temperatury i deszcz zdecydowanie ożywczo wpływają na moją kuchnię. Po powrocie z pracy zdecydowanie musiałam sobie umilić czymś życie. Ciastka to proste i skuteczne rozwiązanie na deszczowy humor.
Ciężko było się zdecydować, w końcu zwyciężyły ciastka z kawą. Przepis od Dorotuś. Dodałam do nich tonkę, którą dostałam od Bei. Kolega od razu wyczuł jej zapach, a ja cóż wyczuwam go zdecydowanie delikatniej. Ciasteczka są kruche, jak to kruche, mocno kawowe i można się pobawić foremkami przy ich wykrawaniu🙂  Inny kolega określił je mianem babcine. Jeśli Wasza babcia lubi kawę to będą jak znalazł. Ciasto dobrze się wałkuje, choć musiałam dodałam ciut więcej mąki, a lukier pominęłam.

ciastka kawowe

Składniki:

  • pół kostki masła lub margaryny (125 g)
  • 6,5 dag cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej (w granulkach, nie w płynie; ja dałam 2 łyżeczki, bo nie jestem kawoszem🙂
  • 22,5 dag mąki

Masło kroimy w małą kosteczkę. Wrzucamy do miski. Dodajemy cukier puder, kawę i mąkę. Wbijamy jajko. Składniki mieszamy mikserem, następnie zagniatamy jednolite, gładkie ciasto. Zawijamy w przezroczystą folię, wkładamy do lodówki 30 minut.
Ochłodzone ciasto wałkujemy niezbyt cienko. Wycinamy ciastka. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch ciastek możemy posmarować mlekiem, lub żółtkiem rozbełtanym z jajkiem. Pieczemy 10 – 12 minut w temperaturze 175 stopni.

12 thoughts on “Ciasteczka kawowe

  1. Moze to przez smak kawy mniej wyczuwasz tonke? Ciesze sie, ze sie przydala🙂
    A ciasteczka z pewnoscia przepyszne! Lubie dodatek kawy do wypiekow🙂

    Pozdrawiam!

  2. O jak mi sie podobają! kawowych jeszcze nie jadłam. Smakowal mi kiedyś tort z kawowym kremem, choć samej kawy pić nie lubię. Ale jeśli ciasteczka mają tylko jej aromat, a nie są mocne jak kawa, może spróbuję zrobić.

    • Kuchareczko, aromat mają mocno kawowy, dla mnie nie były mocne, ale ja kawę lubię, możesz spróbować dać 1 łyżkę kawy, wyjdą łagodniejsze.

Skomentuj

