Ciasto ze śliwkami

Dwa tygodnie nie piekłam, a może dłużej. Niewiele też gotowałam. Czułam się jak na odwyku. Przyjemnie było w końcu coś stworzyć. Nie jest ważne czy to coś skomplikowanego czy prostego. Gotowanie uspokaja. Nie wiem jak ono to robi.

Znowu nie zadzwoniłam do Mamy po przepis, który wykorzystywałam nagminnie w liceum i który znałam na pamięć. Lenistwo. W internecie jest łatwiej.

U Agaty są śliczne zdjęcia. Przepis jest banalny, składniki z serii tych, które prawie zawsze są w szafce. Ciasto jest z tych, które uwielbiam zjadać na surowo. Ktoś mnie dawno temu próbował przekonać, że to niezdrowo, że brzuch boli, cóż nie udało mu się mnie przekonać. Mimo, że dodałam więcej kardamonu i dorzuciłam jeszcze cynamon, to jednak zupełnie nie czułam posmaku korzennego. A ciasto szybkie, proste i smaczne.

Składniki:

  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej (bez jednej łyżki)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 5 łyżek masła
  • 3/4 filiżanki brązowego cukru + 3 łyżki do posypania wierzchu ciasta
  • 2 jaja
  • 1/3 filiżanki oleju
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • kilkanaście śliwek do pokrycia wierzchu ciasta

Wszystkie suche składniki przesiewamy przez sitko. W drugiej misce ubijamy masło z cukrem na puszystą masę. Dodajemy kolejno jajka oraz olej. Do ciasta stopniowo wsypujemy suche składniki. Ciasto ma dość gęstą konsystencję. Całość przekładamy do foremki nasmarowanej wcześniej tłuszczem i wysypanej kaszą manną. Piekłam w blaszce 28x24cm, wychodzi dość niskie. Na wierzchu układamy przepołowione śliwki, posypujemy brązowym cukrem. Pieczemy w temperaturze 180 C około 30-40 minut.

9 thoughts on “Ciasto ze śliwkami

  1. Danusia, nie ma na co czekać. Wciąż mamy sezon na śliwki🙂
    Agata, i pewnie skądś je znasz
    Ewelajna, dziękuję. Kubeczki to prezent od „teściowej” też je lubię🙂
    Zaytoon, a mnie nigdy nie bolał, więc nie wiem skąd takie pogłoski!

Skomentuj

