Gingersnaps – ciasteczka imbirowe

To była miłość od pierwszego wejrzenia. Jedna z wielu. Ciasteczka są uroczo popękane. Nie poddałam się nawet gdy przeczytałam, że potrzebuję „vegetable shortening”, wg specjalistów internetowych można zastąpić Plantą. Tak też zrobiłam.

Ciasteczka są genialne. Pikantne, pachnące, chrupiące. Nawet Mężczyźnie, który kręci nosem na cynamon tenże nie przeszkadzał. Idealne na jesień i na zimę, choć latem też się sprawdzą🙂

Przepis tutaj.

gingersnaps - ciasteczka imbirowe

Składniki

  • 170 g Planty (lub masła, wg autorki użycie masła spowoduje, że ciastka nie będą chrupiące tylko miękkie)
  • 225 g cukru (dałam pół na pół zwykłego i ciemnego muscovado)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 duże jajko
  • 5 łyżek melasy (dałam miodu)
  • 290 g mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1 łyżeczka cynamonu

Na posypkę

  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu

Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 190°C. Ucieramy Plantę z cukrem, solą i proszkiem do pieczenia. Wbijamy jajko i ucieramy dalej. Dodajemy melasę. Cały czas ucierając dodajemy mąkę i przyprawy. Ciasto powinno być gładkie. Może być troszkę klejące.

W misce mieszamy cukier i cynamon przeznaczone na posypkę.

Łyżeczką nabieramy małe porcje ciasta, formujemy w kulkę, obtaczamy w cukrze z cynamonem i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pomiędzy kulkami zostawiamy sporo przestrzeni, bo ciastka utworzą placuszki i to dość pokaźnych rozmiarów.

Pieczemy ciastka ok. 9-11 min w piekarniku rozgrzanym do temperatury 190°C.

Ciastka po wyjęciu z piekarnika są bardzo miękkie,  najlepiej odczekać 5 min aż trochę ostygną nim przełożymy je na kratkę lub talerz, gdzie ostygną całkiem. Ciastka przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku, gdyż bardzo szybko miękną.

gingersnaps - ciasteczka imbirowe

17 thoughts on “Gingersnaps – ciasteczka imbirowe

  1. Ciasteczka imbirowe bardzo lubię, przeważnie kupuję w sklepie, nie miałem okazji skosztować ciasteczek imbirowych z domowej kuchni. Przepis zapisałem i na pewno w wolnej chwili wypróbuję.

      • Nieee… nie oszukano😉
        Wiesz, ja mam wrazenie ze rowniez to melasa sprawia, ze ciasteczka sa bardziej chrupkie, a nie miekkie. Ale moze sprobuje kiedys tez z innym tluszczem, to porownam😉

  2. Bea, pewnie masz rację. Ja wciąż jeszcze nie kupiłam melasy i zawsze zastępuję ją miodem. A żeby porównać najlepiej zrobić połowę porcji z masłem, połowę z Plantą. Może kiedyś też spróbuję🙂

    • Właśnie dzisiaj myślałam, że muszę upiec na święta jakieś ciasteczka. I teraz już wiem, że to będą te. Wyglądają baaardzo kusząco🙂

  3. Pingback: Ginger Snaps

  4. Pingback: Nina Batrisyia » Blog Archive » Gingersnap

Skomentuj

