Ciasteczka z masłem orzechowym

Znacie ten stan. Siedzicie wieczorem w domu. Za oknem zima. W nadchodzącym tygodniu czeka was mnóstwo zajęć, że ledwo czasu starczy na sen. I przeglądając blogi kulinarne wiecie, że musisz coś upiec. Czy tylko ja tak mam?

Ciasteczka wg przepisu Małgosi, robiłam z połowy porcji i dodałam trochę posiekanej czekolady. Ciasteczka są boskie. Chrupiące, lekko orzechowe, gdy są jeszcze ciepłe są odrobinę tłuste, ale jak wystygną to wrażenie całkiem znika.

ciasteczka z masłem orzechowymSkładniki

  • 1 szkl. masła orzechowego (z kawałkami orzeszków lub zupełnie gładkiego)
  • 125g masła w temperaturze pokojowej
  • 230g cukru brązowego
  • 1 bardzo duże jajo
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 230g mąki (odrobinę mniej, jeśli jajko nie jest zbyt duże)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 40 g posiekanej czekolady (ewentualnie )

Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180st.C.
Mąkę, sodę oczyszczoną i sól przesiewamy miski.
W osobnej misce masło orzechowe i masło zwykłe ucieramy z cukrem. Dodajemy jajko i ekstrakt waniliowy dalej ucierając. Wsypujemy przesianą mąkę i czekoladę i ucieramy/ugniatamy aż składniki dokładnie się połączą.
Z ciasta lepimy kuleczki średnicy ok. 2,5 – 3cm. Kuleczki rozkładamy na blasze, zachowując ok. 2 cm odstępy (ciasteczka urosną).
Pieczemy ok. 12 – 15 min. aż ciasteczka zaczną się rumienić. Studzimy na kratce.

6 thoughts on “Ciasteczka z masłem orzechowym

  1. Pingback: Ciasteczka czekoladowe z skórką pomarańczową « Kuchennie

  2. Kinga, ja chyba zimą chętniej przyswajam tłuste. Ale mam wrażenie, że dzieki temu tłuszczowi są też bardziej chrupiące
    Aga, zapraszam, jeszcze mam w pojemniku
    Kasia, może wystarczy tylko pozamieniać? Masło orzechowe już praktycznie w każdym sklepie jest, cukier brązowy można zastąpić zwykłym, ekstrakt ewentualnie zastąpić cukrem waniliowym
    Karmel-itka, jesteś poetką🙂

Skomentuj

