Ciasteczka czekoladowe z skórką pomarańczową

Kiedy nie jest taka jak powinno czekolada leczy podobno wszystkie chandry. Ciasteczka z skórką pomarańczową dobrze wpisują się w przedświąteczny klimat. Niezależnie od powodu warto spróbować tego przepisu. Możecie zrobić sami skórkę pomarańczową. Usagi ma świetny przepis.

Ciasteczka są z serii mięciutkich, z lekko chrupiącą skórką, przypominających brownies. Pomarańcza fajnie łamie smak czekolady. Trochę podobne do tych z miętą. Przepis wg Technicolor Kitchen

ciastka czekoladowe z pomarancza

Składniki

  • 224 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 150 g mąki pszennej
  • 57 g kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 113 g masła w temperaturze pokojowe
  • 224 g cukru
  • 2 duże jajka
  • ¼ łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 80 ml mleka (1/3 szklanki)
  • skórka pomarańczowa wg uznania, ja dałam 50 g

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

Rozpuść czekoladę (zagotuj wodę w garnku, na garnku postaw metalową miskę, wrzuć posiekaną czekoladę i mieszaj, aż się rozpuści).

Ostudź rozpuszczoną czekoladę. Wymieszaj w misce mąkę, kakao i proszek do pieczenia. W drugiej misce ubij masło. Powoli zacznij dosypywać cukier, cały czas ubijając. Następnie dodawaj po jednym jajku. Dodaj ekstrakt waniliowy i sól. Dodaj ostudzoną czekoladę, następnie mleko i skórkę pomarańczową. Na koniec dodaj mieszankę mąki. Wymieszaj wszystko dokładnie.

Ciasto powinno być jednolite. Jest dosyć klejące.

Na wyłożonej papierem blasze nakładaj łyżką porcje ciasta. Jeśli chcesz mieć ładne okrągłe ciasteczka, takie jak te z masłem orzechowym to formuj ciasto w kulki. Pomiędzy porcjami ciasta zostaw trochę wolnego miejsca, bo ciasteczka trochę się „rozłożą” i urosną.

Pieczemy ok. 7-12 minut. Ja trzymałam ok. 10 i były ok. Ciasteczka po wyjęciu z piekarnika będą bardzo miękkie, po chwili trochę stężeją.

16 thoughts on “Ciasteczka czekoladowe z skórką pomarańczową

  1. Ja takie ciasteczka nazywam kamyczkami, mój brat – ciapkami. W obu jest trochę prawdy🙂 Czekolada ze skórką pomarańczową kojarzy mis ie bardzo świątecznie.

  2. Asieja,ja się cieszę, że w tej nie dałam więcej bo była trochę gorzka, ale obiecuję sobie, że zrobię domową i wtedy można szaleć🙂
    Kasia, zgadza się🙂
    Majana,🙂

  3. Wlasnie zobaczylam, ze mam straszne zaleglosci w komentowaniu u Ciebie… Wybacz🙂 Te ciasteczka wygladaja przepysznie. I jesli maja taka skorke a ala brownie to juz wiem, ze by mi strasznie smakowaly.

    • Nie przejmuj się. Ja ostatnio mam czas raz w tygodniu przejrzeć co się dzieje na moich ulubionych blogach.
      Skórka trochę inna niż brownies, ale też dobra🙂

Skomentuj

