Sernik z nutellą

Oj dzieje się. Świat się wywraca do góry nogami. Za miesiąc się przeprowadzamy. Do innego kraju. Trochę na wariata. Nie wszystko jest tak ładnie poukładane jak powinno, ale tak pięknie chyba nigdy nie ma. Z drugiej strony czasem lepiej popełniać błędy niż nic nie robić.

Dlatego być może będzie tu długa cisza. Niestety większość zabawek kuchennych będzie musiała tu zostać… Więc trzymajcie kciuki i pieczcie, gotujcie.

A tymczasem piekę sernik z nutellą. Dobry sernik. Czekoladowy. Spód jest przepyszny.  Wg przepisu Dorotuś z drobną zmianą.

Składniki na spód:

  • 150 g ciastek digestive (dałam owsiane złotokłoski)
  • 2 łyżki nutelli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Tortownicę o średnicy 20 cm wykładamy folią aluminiową. Ciastka kruszymy, dodajemy nutellę i cynamon, dokładnie mieszamy. Masę ciasteczkową wykładamy do tortownicy i wstawiamy do lodówki na około 30 minut (ten punkt ominęłam).

Składniki na masę serową:

  • 500 g sera śmietankowego, 3 – krotnie zmielonego  (dałam tłusty zmielony w malakserze)
  • 0,5 szklanki cukru (można dać więcej, jeśli ktoś lubi bardzo słodkie)
  • 3 jajka
  • 1 łyżka proszku budyniowego waniliowego
  • 1/4 szklanki kwaśnej śmietany
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 2 – 3 czubate łyżki nutelli (dałam 2)

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub mikrofali i studzimy. Ser ubijamy z cukrem na gładką masę. Dalej ubijając dodajemy jajka, proszek budyniowy i śmietanę. Masę dzielimy na 3 części. Do jednej z nich dodajemy rozpuszczoną czekoladę, mieszamy. Do drugiej dodajemy nutellę, miksujemy.

Kolejno porcjami nakładamy masę serową na przygotowany spód. Najpierw, poczynając od warstwy najgęstszej – czekoladowa, potem warstwa z nutellą, na końcu warstwę białą (u mnie warstwa z nutellą i biała miały jednakową gęstość, zależy to od ilości dodanej nutelli, ja dałam tylko 2 łyżki).

Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około godzinę. Możemy również od góry przykryć folią aluminiową. Sernika tego nie pieczemy do tzw. suchego patyczka. Wystarczy, że powierzchniowa warstwa sera będzie ścięta aż do środka.

14 thoughts on “Sernik z nutellą

  1. Hmm… Kocham serniki. Wszystkie, ale szczególnie te pieczone. Nie wiem, co ma w sobie twaróg, ale właśnie jego mi tutaj brakuje najbardziej (Duńczycy niestety nie znają się i za polskim twarogiem nie przepadają – przynajmniej ci, których znam). Sernika z nutellą jeszcze nie robiłam, ale na niego pewnie też przyjdzie czas🙂

    Życzę powodzenia w wyjazdowaniu i ogarnianiu wszystkiego – wiem, jakie to trudne. Ale możliwe, i w końcu staje się przyjemne. Trzymam kciuki🙂

  2. Życzę powodzenia w tym wszystkim, sama to przerabiałam i wiem że bywa ciężko :]
    Takiego sernika jeszcze nie jadłam ani nie robiłam, ale wszystko przede mną😀

  3. powodzenia w przeprowadzce i w nowym miejscu, obys szybko wrocila do naszego kuchennego swiatka:)
    a serniczek wyglada super! ale mam na niego ochote… mniam:)

  4. Połączenie sera i orzechowego smaku czekolady bardzo dobrze działa- w serniku, w brownie czy w zwyczajych muffinach. Dlatego jestem pewna, że Twój sernik jest pyszny, zwłaszcza, że tak świetnie wygląda🙂

  5. zauberi,🙂
    karmel-itka, czekoladowo🙂
    morfeuszigin, sery w różnych krajach i smaki są różne, chociaż ja tam lubię polski sernik. Dzięki za kciuki, przydadzą się
    Pati, ja miałam ochotę na jakiś inny sernik, a ten jest i inny, a jednak jest dość sernikowy
    flusso, dziękuję🙂
    fiolunka, dzięki. A sernik idealny gdy masz ochotę na coś czekoladowego i serowego zarazem🙂
    Ag Pe, mi się nie wydawał za słodki. Czekolada była gorzka, a nutelli nie było dużo, więc był idealny
    chocotasto, dzięki, mam nadzieję, że znajdę jakąś przyjazną kuchnię🙂
    aga, dzięki, też mam taką nadzieję
    Marta, jest pyszny🙂

  6. Sernik okropnie mi sie podoba🙂 Musi byc pyszny. Na zdjeciach wyglada tak kuszaco, ze gdyby stal teraz na moim stole, na pewno bym mu sie nie oparla🙂

    Nie obrazisz sie, jesli spytam, gdzie sie przeprowadzacie? :))

Skomentuj

