Ciasteczka z tonką

Moje pierwsze ciasteczka w Irlandii! Tymczasowa kuchnia co prawda jest wyposażona w większość sprzętów, ale samych składników nie mamy za dużo, więc postanowiłam zacząć pieczenie od czegoś bardzo prostego. Skoro jednak nie mogłam zabrać ze sobą książek kucharskich, ani foremek, ani talerzyków zabrałam jednak coś bardzo niewielkiego tj. przyprawy, które dość dawno dostałam od Beitonkę i akację oraz rozdrabniacz do suszonego chili, który dostałam na pożegnanie w pracy. Nie, to nie są ciasteczka z chili, ale z tonką. Banalnie proste, przepyszne. Niektórzy mówią, że smakują Bożym Narodzeniem. Dla mnie smakują maślanymi ciasteczkami.

Przepis z bloga Moje wypieki.

 

Składniki na około 35 ciasteczek:

  • 250 g miękkiego masła
  • starta skórka z 2 cytryn lub 3/4 startego ziarna tonki lub nasionka z jednej laski wanilii
  • 100 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżka zimnej wody
  • 335 g mąki (2¼ szklanki)

Wszystkie składniki zagniatamy, wrzucamy do lodówki na pół godziny lub dłużej.

Następnie rozwałkowujemy ciasto na grubość ok. pół centymetra. Wycinamy ciasteczka.

Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy ok. 8 minut w temperaturze 190ºC. Powinny być złociste na brzegach.

4 thoughts on “Ciasteczka z tonką

Skomentuj

