Mocno orzechowe muffinki z czekoladą

Ja wiem, że jest wiosna, prawie lato. W miseczce miałam maliny i truskawki. Ba, miałam nawet dwa przepisy przygotowane, tylko właściwie to miałam ochotę na czekoladę i masło orzechowe. Truskawki też zjadłam. Z odrobiną cukru, octu balsamicznego i mięty. W oczekiwaniu na muffinki.

Muffinki są boskie. Wilgotne jak przystało na prawdziwe muffinki. Mocno orzechowe, w końcu nie na darmo wkłada się tam masło orzechowe! A do tego manewr z dodaniem orzeszków i czekolady pod koniec na wierzch, boski!

Składniki
na 12 muffinek

  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g cukru (użyłam demerary)
  • 100 g posiekanej gorzkiej czekolady lub chipsów czekoladowych
  • 6 łyżek chrupiącego masła orzechowego (takiego z kawałkami orzeszków)
  • 100 ml oleju słonecznikowego
  • 1 duże jajko
  • 175 ml mleka
  • 50 niesolonych fistaszków
Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 200 stopni.
W jednej misce mieszamy ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, cukier i połowę gorzekiej czekolady.
W drugiej misce mieszamy razem masło orzechowe, olej, jajko, mleko.
Przelewamy mokre składniki do suchych, mieszamy, aby się z grubsza połączyły.
Przekładamy ciasto do blachy na muffinki. Pieczemy ok. 12-15 min. tak, żeby muffinki lekko zaczęły się rumienić. Wtedy na wierzchu posypujemy pozostałą czekoladą i orzeszkami. Podpiekamy jeszcze chwilę.

6 thoughts on “Mocno orzechowe muffinki z czekoladą

Skomentuj

